Shiva Gayatri
Om Tat Purushaya Vidhmahe
Mahadevaya Dheemahe
Thanno Rudra Prachodayath
Thanno Rudra Prachodayath
Fordítása:
Itt meditálunk a Legfelsőbb Lordnak,
az Úr Istennek, aki maga a tiszta beszéd.
Kérünk Shiva világosítsd meg az értelmünket,
És irányíts minket a magasabb értelemhez.
A Shiva Gayatri Mantra Shiva Isten dicsőítésére, és a bűntudatunk feloldására szolgál.
A Mantra segít választani a hazugság és az igazság, az illúzió és a valóság között.
Kiterjeszti a tudat horizontját. A siker és a győzelem irányába terel bennünket. A Shiva Gayatri megadja az isteni jólétet, azaz fizikai érzelmi és szellemi gazdagságot. A Mantra hallgatása is hozzájárul a jólétünkhöz. Általa megelégedettebbek leszünk, beteljesülnek vágyaink. Minden problémánkat enyhíti, békét és jólétet teremt.
Om – Aum Mindhárom birodalomban, világban megnyilvánult Isten
Tat – Páratlan, Minden
Purusha - Férfi, a legtisztább férfi erő
Vidmahe – Mindentudó Lord
Maha – Legfelsőbb
Devaya – Lord, Istenség
Dheemahi – Engedd meg hogy meditáljunk az összpontosítás után
Thanno – Könyörgünk a megfékezhetetlen erőhöz
Rudra – Shiva egyik megszólítása
Prachodayat – Adj nekünk inspirációt és útmutatást, világíts rá tudatunkra, hogy megvilágosodhassunk.
http://www.youtube.com/watch?v=rRHJJMp19sU
Étel Mantra:
BRAHMA ARPANAM BRAHMA HAVIR
BRAHMAGNO BRAHMANA HUTAM
BRAHMAI VA TENA GANTAVYAM
BRAHMA KARMA SAMADHINA
AHAM VAISHVANARO BHUTHVA
PRANINAM DEHAMASRITAH
PRANA APANA SAMA YUKTAH
PACHAMYANNAM CHATURVIDHAM
Az egész teremtés Isten (Brahman) anyagi kivetülése.
Ő a Kozmikus Tudat; így az élelem, a felajánlás folyamata
és az emésztés tüzében való felajánlás is Isten (Brahman).
Csak az éri el Istent (Brahman), aki mindenben Őt látja.
Én, az élő testben lakozó Legfelsőbb Lélek,
a gyomorban tűzként nyilvánulok meg.
Az életerővel (Prana) és levegővel (Apana) állok kapcsolatban,
melyek a négyféle állapotú (szilárd, pépes, folyékony és gáznemű)
élelem megemesztéséért felelősek.
Bhagavad Gita, IV. fejezet, 24. verszak,
Bhagavad Gita, XV. fejezet, 14. Verszak
ANNAM BRAHMA
RASO VISHNU
BHOKTHA DEVO MAHESWARA
Te vagy az étel (Brahma)
Te vagy az étel adója (Vishnu)
Te vagy az étel elfogyasztója (Maheswara)
Baba étel mantrával kapcsolatos magyarázata Az ételt csak békés és kiegyensúlyozott (szatvikus) elmeállapotban szabadna elfogyasztanunk. Őseink azt javasolták, hogy az ételt fogyasztás előtt ajánljuk fel Istennek, így az megszentesült felajánlássá (Prasadam) válik. Az ima az ételt háromféle szennyeződéstől tisztítja meg: a tisztátalan edény okozta, az ételben jelenlévő, valamint a főzés során kialakult szennyeződéstől. Azért fontos, hogy a felajánlással az ételt e három szennyeződéstől megtisztítsuk, mert a táplálék tisztaságától függ elménk tisztasága. Nem tudhatjuk, hogy az ételt elkészítő személynek milyen gondolatai voltak, mint ahogy azt sem, hogy az ennivaló mit tartalmaz, és hogy a nyersanyagot eladó személy milyen módon jutott hozzá. Következésképpen saját érdekünkben fontos, hogy ima formájában felajánljuk az ételt Istennek, így a háromféle szennyeződés nem befolyásolhatja elmeállapotunkat. Az ételmantra ereje „Amikor idén májusban Brindavanban (Baba ashramja) jártam, lehetőségem nyílt arra, hogy meghallgassam a Sai Krishna Kalyana Csarnokban tartott beszédeket. Egy nap Prahlad Rao előadásában említést tett az ételmantra erejéről.
Ha jól emlékszem, a 70-es években Swami egyszer meghívta a Brindavani Főiskola diákjait, hogy ebédeljenek Vele. Összesen úgy száz diák lehetett jelen. Dr. Baranowski, a Kirlian kamera feltalálója ugyancsak hivatalos volt ebédre. A fiúk tányérja fenséges étellel volt tele. A fiúk mind Swamira vártak, hogy vele együtt étkezhessenek. Dr. Baranowski a Kirlian kamerával fotót készített a feltálalt ételekről, amelyet láthatóan nem vett körül aura. Később Swami is csatlakozott a fiúkhoz. A diákok az étel elfogyasztása előtt elénekelték a Brahmapranam ételmantrát. A mantra eléneklése után Dr. Baranowski ismét készített egy fotót, amelyen az étel körül kék aura volt látható. Nagyon izgatott lett, de tudós elméje lévén Swamihoz fordult magyarázatért. Baba elmondta, hogy a Brahmaarpanam mantra nagyon erőteljes, és mivel Istennek ajánlották fel, az étel áldottá (Prasadam) válik. Nemcsak az ennivaló, hanem a környezete is megtisztul. Ez az oka annak, hogy a mantra elismétlése után kék aura volt látható az étellel megrakott tányérok körül.”
Shri Surya Gayatri:
Om.
Bhaskaraya vidhmahe
Diva karaya Dhimahi
Thannah-Surya prachodayath
Magyarázat:
Om
Önmagában ragyogó Lényként Ismerjük Őt.
Ezen az Istenségen, Suuryán meditálunk.
Világosítsa meg ez az Isteni Fény
a Megszabadulás útját számunkra!
A Surya Gayathri a Napisten kozmikus formájához kapcsolódik. A külvilág iránti tudatossággal függ össze. E mantra ismétlésének legmegfelelőbb ideje délelőtt tíz és délután négy óra között van.
http://www.youtube.com/watch?v=zQigGyAeIY0&feature=related
Sai ISHWARA Gayatri:
Om
Sayishvaraya Vidhmahe
Sathya Devaya Dhimahi
Thannah-Sarvah Prachodayath
Fordítás:
Om
A Legfelsőbb Isteni inkarnációként ismerjük Sai-t.
Ezen Igazság Istenén meditálunk.
Irányítson bennünket ez a Mindenható Személyiség
a Megszabadulás útjára!
A Sai Ishvara Gayathri hídként szolgál Ishvara Isteni Kozmikus Életprincípiumához. A bennünk lakozó legmélyebb Szuper-tudatossághoz kapcsolódik. E mantra éneklésének legmegfelelőbb időszaka: hajnali négy és délelőtt tíz óra között van.
http://www.youtube.com/watch?v=zc9yj4C0k2M